mandag 28. juni 2010

Lørdagsgodt :)


Lørdag er bakedag hjemme hos oss. Jeg er veldig glad i å bake og det er Storebror også. Dessuten har han fått med seg at når det er lørdag  - da får man noe godt :) Hvis vi baker så er det "det gode" og bollene eller hva vi måtte bake blir derfor i stedet for evnt. godteri.
Da vi var i butikken forrige lørdag spurte jeg om han hadde lyst å lage kanelboller (noe som mammaen hadde veldig lyst på). Nei, han ville lage sitronkake. Jeg har aldri laget sitronkake i mitt liv og hadde dermed ikke peiling på hva vi trengte av ingredienser. Jeg klarte dermed å få ham vekk fra den idéen og hans neste forslag var muffins. Det var greit (jeg har jo ikke godt av kanelboller alikevel...).

Da vi kom til smågodthylla stoppet han opp og kikket veldig. Jeg ga beskejd om at vi ikke skulle ha godteri i dag, men han fortsatte å kikke (noe han egentlig ikke pleier å gjøre). "Men mamma!" strålte han plutselig. "Vi må jo PYNTE muffinsene!" Med dådyrøyne kombinert med stjerner i blikket etter en lys idé smeltet jeg og sa at det var greit. Han skulle bare ta to av hver ting og ikke så mange ting...

Resultatet ble et Kodak-moment :) En muffins til seg selv og en til pappa. Da han hadde spist opp pynten orket han ikke mer, så muffinsen endte i min mage.

5 kommentarer:

Camilla sa...

For noen herlige muffins =)

Hanne Mette sa...

Så søte!♥ Moro når ungene får være med å bake og sette sitt preg på baksten slik lillegutt helt klart har gjort her! :)

Anonym sa...

Nam, Johan! Kanskje du kan lage noen flere når tante og onkel kommer på besøk...? Lur måte å finte mamma på ved å foreslå to goder i ett! Jeg er imponert! Klem fra tante Marianne:)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Herlige muffins! :)

Karina sa...

Nam nam, kanskje det blir sånne muffins neste helg? God idé iallefall :)

Klem Karina

Legg inn en kommentar