fredag 12. august 2011

Kanelboller

 Ei venninne hadde bursdag i går, og inviterte til åpent hus. Gaven ble en cardigan, en tunika samt denne kurven med en søt brikke oppi.

Jeg synes det var litt kjedelig å bare gi kurven, uten noe oppi, så da ble det bakedag i går. Storebror hadde tross alt fireogethalvtårsdag :)
 Jeg elsker å bake. Eller, det jeg egentlig elsker er at hele huset lukter nybakte boller :)
Mellom middagen og leggetid er det ikke alltid så veldig god tid. Men når man virkelig vil fylle kurven med noe godt, og får hjelp av verdes beste små hjelpere (og Møllerens) går det unna. Det tok 35 min. fra vi begynte å elte i kjøkkenmaskinen til bollene stod ferdig til heving på brettet med kanel og sukker i. Forheving er oppskrytt :)
Bollene ble gode og klærne passet til henne. En koselig kveld før nattevakt. 

3 kommentarer:

NinaNattevakt sa...

Farlig å lese om sånn sjesk tidlig på morran etter nattevakt! På den tiden går alt ned på høykant, og nå rumler magen fælt!

Avtalte med lillegutt at i morgen skal vi bake boller og kake, for i morra har ho mor ( meg asså:) bursdag!

Søt gave og vil tro din venninne satte stor pris på oppmerksomheten1

Ha en fin helg!

Klem

Roka Design sa...

Høres ut som en koslig kveld ja:)
Ikke dumt det å gi litt deilig baverk, i en søt kurv:)

En fin helg ønskes deg:)
Klem Kari

Unknown sa...

Mmmm, ingenting er som lukten av gjærbakst i huset nei;)) Og Møllerens og ingen forheving er gull, går på 1-2-3 ♥

Så koselig med kurv MED boller, og alltid stas og få klær;)

Ha en finfin dag!

Klemn mLine

Legg inn en kommentar