torsdag 27. mai 2010

Terrassebeis

Før

Vi har sagt at leieboeren vår må flytte i løpet av 2010 fordi vi trenger plassen selv. For noen dager siden kom han og sa at han flytter allerede 15. juni. Det skal bli deilig med flere rom, et ekstra bad o.l. men jeg må innrømme at jeg ble litt småstressa. Da må jeg jo pusse opp inne snart! Den dagen bar det dermed til butikken for å kjøpe terrassebeis slik at terrassen kunnen tas i bruk og teakmøblene ble oljet. (Jeg må jo bli ferdig med det jeg kan ute sånn at jeg har tid til å rive vegger o.l. inne om en liten stund).

Det dumme var bare at jeg hørte på dama i butikken. Hun var helt ekstrem overbevisende at jeg MÅTTE ha to strøk med beis for at det skulle holde i 2-3 år som lovet fra produsenten. Jeg beiset med Jotuns Trebitt i fargen Shimmergrå. Et strøk av den var fint det. Men lovlydig som jeg er tok jeg to... Det siste strøket gikk i tillegg litt fort så det ble litt overskuddsbeis som ikke tørket med det første. Dagen etter var det dermed klissete over hele terrassen (som forøvrig ser MALT ut). Jotun sier forressten at 1 strøk holder i opptil 3 år!

1. strøket er ferdig
Nå har det imidlertid tørket (så og si iallfall) og vi koser oss i sola.

Velkommen ut!


I helga skal jeg på jentetur til Farris Bad i Larvik kombinert med shopping i Sandefjord. Gleder meg kjempemye!!!

12 kommentarer:

Hvit Villa sa...

Jeg synes resultatet så veldig fint ut... angrer litt på at vi ikke beiset med grått da vi bestemte farge for tre år siden. Kos deg på jentetur..høres herlig ut!

Villasol sa...

Synes det så veldig fint ut jeg også! Jeg har på ett strøk anhvert år jeg. Frisker det litt opp igjen. Synes det var rå lekker grått.
Kjempefin blogg du har. Legger meg til som følger jeg!

Ha en fin dag!

Klem Ingunn

Villasol sa...

Fånt ikke noe følg blogg jeg :)

Cecilia sa...

Kos deg på farris bad, heldige du!!!
Så jo kjempe flott ut!! Terrassen her også trenger et strøk beis i år.

Takk for hyggelige ord i innlegget under.. Å slå av tven holder jeg med deg i. Jeg ønsker helst tven ut fra stua..

Klem

Vivian sa...

Den fargen var kjempefin! Jeg har gått å lurt litt på om jeg skal ha brun eller grå beis. Nå heller jeg litt mer mot grå:) Lekkert!
Klem

Vårglad sa...

Terrassen ble veldig flott den! Fin farge også. Vi tok også 2 strøk, og det ble helt mislykket. På en annen del av terrassen tok vi 1, og det ble bra. Nå skal vi pusse bort det som ble mislykket, så prøver vi igjen.
Ikke alltid man bør høre på de i butikken tydeligvis:)

Klem

Anonym sa...

When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several
e-mails with the same comment. Is there any way you can
remove me from that service? Many thanks!

my web page :: chestfatburner.com

Anonym sa...

Hi, the whole thing is going nicely here and ofcourse every
one is sharing information, that's really good, keep up writing.

Take a look at my blog: The most effective treat with regard to gynecomastiaand the way it functions

Anonym sa...

We stumbled over here coming from a different web address and thought I might
check things out. I like what I see so i am just following you.

Look forward to going over your web page again.

Look at my blog ... Is liposuction a common type of remedy with regard to abnormality?

Anonym sa...

Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and
actual effort to create a superb article…
but what can I say… I put things off a whole lot and never seem
to get anything done.

Feel free to visit my website; chestfatburner.com

Anonym sa...

Great article! This is the type of information that are meant to be shared across the web.
Shame on the search engines for now not positioning this post upper!

Come on over and discuss with my web site . Thanks =)

Here is my web-site :: http://chestfatburner.com/

Anonym sa...

electronic cigarette starter kit, smokeless cigarettes, best electronic cigarettes, e cigarette reviews, e cigarette, electronic cigarette starter kit

Legg inn en kommentar