mandag 3. mai 2010

Et lite livstegn

Velkommen-skiltet er på plass og det er dekorsteinene i bedet vårt også. Jeg ble veldig fornøyd!
Vi var på hytta i helga med et vennepar. Det var kjempekoselig! Vi fyrte i peisen men det er det heldigvis slutt på her hjemme. Vedkurven fra Jysk skal derfor ryddes opp på loftet i dag sammen med vinterjakkene.

Mine askefaste foreldre har endelig kommet seg hjem fra Gran Canaria og kommer på middag i dag. På menyen står ihjelbankede kyllingfileter (også kalt gratinerte kyllingbryst fra boka "God norsk mat".) Jeg tar rett og slett og banker kyllingfiletene så flate jeg kan, krydrer de og vender de i brødrasp (eller mel som oppskriften sier). Så brunes de raskt i panna før de blir satt i ovnen på 220 grader i ca.25 min, gjerne med litt ost og spekeskinke over. En enkel måte å tilberede skikkelig møre og gode fileter på! God middag!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar