tirsdag 30. november 2010

Advent

På søndag, 1.søndag i advent, våknet jeg til tomt hus. Mann og barn var i bursdag i Kristiansand og jeg hadde huset for meg selv resten av ettermiddagen. Jeg var på loftet og fant fram adventsstaken, stjerna til vinduet, julegardinene o.l. Da det var ferdig pyntet satt jeg på litt julemusikk og med store snøkorn og koselig puddersnø kom julestemningen smygende.
 Jeg pynter sjeldent til jul før nærmere 20. des men jeg var så godt i gang så nisser og engler og alt annet dilldall ble dermed plassert rundt omkring. Da Storebror og Lillesøster kom hjem var de helt i ekstase. De syntes all pynten var så spennende. Lillesøster likte best dompappene og Storebror falt pladask for det lille juletreet han har fått på rommet sitt. I tillegg syntes han det var, sitat, "nydelig duk, nydelige engler og nydelige puter". Gullgutten :)
Adventsstaken har ikke blitt byttet ut i en nyere årgang enda. Jeg fant ingen jeg virkelig falt for da jeg var en minitur i byen i helga. Denne har ei venninne av mamma laget og jeg har fylt den med mose, stjerner og lilla ståltråd og pynt. Honninglysene lagde vi på gårdsbesøk i fjor jul.
Håper dere også har fått julestemning!

1 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig med litt jul:)
Og det er herlig når ungene blir så glade ♥
Syns adventsstaken din var kjempefin jeg, og nydelig farge på vokslysene dere har laget:)

Ha en kjempekoselig 1. Desember i morgen!

Klem Line

Legg inn en kommentar