torsdag 16. desember 2010

Julebakst

Jeg er veldig glad i å bake året rundt og desember er høytid for alt det usunne. Her en kveld kom mannens kollega på døra med 100(!!!) smultringer til oss! Kona hans eier flere smultringbuer og på slutten av dagen kaster de det som er igjen. Heldige oss :)
Ellers har kan vi nå servere pepperkaker, munker, kakemenn, peanøttkjeks, sjokoladeboller, marsipanfigurer, sure seigmenn og kransekake (sistnevnte er kjøpt av ei kollega). Planen var å ikke bake så mye siden jeg tar meg av ALT av hus, barn og julegaver i år i tillegg til at jeg også pusser opp men det ble litt alikevel. (Mannen kunne støvsuge o.l. en gang i blant tidligere men det har blitt dårlig med det i høst.) 

På mandag var jeg på Ikea samt hos bestemora mi. Der fikk vi servert nydelige krumkaker og jeg fikk oppskriften. Krumkakejernet har støvet ned i skapet de siste to årene men hvis jeg kjeder meg en dag (lite sannsynlig) skal vi kanskje lage det også. Og SÅ er vi ferdige :)

2 kommentarer:

Fjasevas Huset sa...

så koselig! det var hyggelig gjort! :) spulteringene fra disse buene er utrolig gode også- så langt jeg kan huske:))))

Klem til deg

Nina Eivindsen Hansen sa...

Årh! Nammis!!! Kommer gjerne på en kopp kaffe med nogo attåt:P

Håper alt står bra til.. føler det er lenge siden vi har sett hverandre.. Kom innom før nattevakt en kveld vel;)Hvis ikke kan vi jo treffes på ett januarsalg i byen..hehe..
Klem

Legg inn en kommentar